יום שישי, 11 במרץ 2016

סיפורי שיער..

יום אחד החלטתי שזה כבר לא נורמלי, ושנמאס לי לבכות כל יום במקלחת..
אה, כן שוב כהרגלי התחלתי מהסוף, זה תמיד קורה לי אני כ"כ מתלהבת לספר לכם להראות לכם שאני שוכחת שלא הייתם איתי מהשלב הראשון, אז נתחיל מהתחלה.
לפני 3 שנים, החלטתי שאני מורידה משקל אבל עשיתי את זה בצורה הכי לא בריאה בעולם.
לא אכלתי ימים, והתאמנתי כמו מטורפת.
המשקל ירד מהר מאוד, כולם החמיאו לי הייתי בעננים סוף סוף אני נראית כמו שרציתי וחלמתי שנים, אממה..
שמורידים 18 קילו ב 8 חודשים זה לא משהו שהגוף יודע לעכל בלי לתת את המלחמה שלו.
התחלתי להרגיש את השיניים שלי מתנדנדות והמחזור שלי התחיל להיות לא סדיר,ואחרי כל חפיפה התחלתי לשים שנשארות המון שערות במברשת, וכל פעם שהעברתי את היד בשיער היו נשארות שערות בכף היד שלי, זאת היתה ההתחלה.
אז קניתי בסופר פארם כל מיני מוצרים לחיזוק השערה, אמפולות שעלו לי מאות שקלים, שמפואים מיוחדים, מרחתי תרכובות טבעיות, שמן קיק,שמן קוקוס... כלום לא עזר.

עשיתי בדיקות דם כי זה מה שהרופא אמר.
הבדיקות חזרו קקה, היה חסר הכל. אז הרופא נתן לי ברזל ואבץ וכל הכדורים המגעילים האלה, ששאלתי לגבי השיער הוא אמר שזה יסדר את זה גם,אמרתי סבבה.
המצב החמיר.
הבית היה מלא בשערות שלי על הריצפה, הכרית שלי כל בוקר היתה מלאה שערות, כל מקלחת..
נכון שיש את הקטע שאתן סוחטות את השיער?
אני פשוט הייתי נשארת עם ערימה בגודל אגרוף ביד.
התחתית של האמבטיה היתה מלאה והמברשת.. התחלתי לפחד מהמברשת והפסקתי להסתרק.
אחרי זה הפסקתי לחפוף בכלל, מהפחד שהחפיפות רק מזיקות.
התחלתי לראות קרחות ודלילות והשיער היה נושר בקצב מטורף.

קבעתי תור לרופא עור, שבדק ואמר שהכל בסדר שזה רק מלחץ ועצבים שאני ארגע ולא אחשוב על זה יותר מדי, ולא אתעסק בזה וזה יעבור.
אבל לא יכולתי להפסיק להתעסק בזה, כי ידעתי שמשהו לא בסדר, אז למה כולם אומרים לי שאני המשוגעת??
כל מקלחת וכל יום שהייתי צריכה לחפוף היו נגמרים בבכי שלי על תחתית האמבטיה כשאני מחזיקה כמויות של שיער ששוב נפרד לי מהקרקרפת. הנפח כבר ירד ב 70 אחוז, הכמות כמעט ב 80%.
החלטתי לשים פלסטר עם תוספות לתקופה.
כל מי שעוקב אחריי באינסטגרם ובפייסבוק וכאן בבלוג יכול לראות שפתאום היו לי תמונות עם רעמת שיער שעלתה לי קרוב ל 7,000 שקל.
השיער היה איכותי מדהים והרגשתי שפתרתי את הבעיה... אבל לא.
התוספות הרי על מה הן מולבשות? על השיער הטבעי שלך, ואם השיער הטבעי שלך נושר,איתו נושרת התוספת.
אז במקום לעשות טיפול של סידור שלהן כל חצי שנה, אני הייתי עושה כל חודש וחצי.
אני לא אלאה אתכם בסכומים אבל יצא שהוצאתי על השיער בפתרונות "פלסטר" אני קוראת לזה, קרוב ל 20 אלף שקל.
כמעט ועשיתי לעצמי הקיץ של אביה יום אחד בשבת מאוד מסוימת שפשוט התחילה ונגמרה בבכי... 

עד שראיתי סרטון סנאפצ'ט של קולגה לבלוגספירה אתם בטח מכירים אותה כ-Street Chic Geek
אני מכירה אותה כחן בן שושן המדהימה.
והיא הראתה שהיא נוסעת לקנות שמפו לשיער שהיא חייבת להשתמש בו בגלל איזה בעיה שהיתה לה בשיער.
אמרתי לעצמי שזה מאוד מסקרן כי הרי לבחורה יש שיער מהסרטים, מהז'ורנל.. האלה מהפרסומת של פנטן, המעצבנות האלה. כזה!
פניתי אליה באותה השנייה.
שאלתי אותה אם אפשר לשאול מה היתה הבעיה היא סיפרה סיפור זהה לשלי עד לכדי כאב.
אמרה שכולם אמרו לה שהכל בסדר, שזה רק אצלה בראש, שתניח לזה.. אבל תחושת הבטן שלה אמרה לה שמשהו לא בסדר והיא לא הניחה לזה!

והיא הכירה לי את היירקליניק.
אני מודה שבאתי הכי סקפטית בעולם, לפגישה שקבעו לי באתי עם בדיקות הדם שלי.
נפגשתי עם מאבחנת קרקפת!
היא ביקשה ממני לפזר את השיער שלי.
כבר באותו רגע זה גרם לי לפרוץ בבכי, כי ממש התביישתי להראות לה, היא הרגיעה אותי אמרה לי שהכל בסדר שהכל ניתן לתיקון וטיפול.
היא צילמה את הקרקפת שלי במצלמה מיקרוסקופית וצילמה את השיער שלי במצלמה רגילה, תלשה שיערה מקדמת הראש שלי מהקודקוד ומהעורף ובדקה אותן אחת אחת.
הראתה לי אותן במסך ענקי.
והסבירה לי מה אני רואה.
ראיתי שערות דקות,חלשות,ללא צבע כמעט.
ספוגים קטנים בשורש של כל שערה מה שאח"כ למדתי שאלה פקקים של שומן שבעצם חוסמים את השערה שלי לגדול בצורה בריאה ונכונה.
אז מסתבר שכל מה שעוללתי לעצמי נתן אותותיו על השיער שלי, ובלי שום קשר יש לי נטיה גנטית לנשירה ודלילות (לא אמא שלי ולא אחותי יש להם בדיוק שיער של ריטה).
וגם צבע לשיער נעשה בו שימוש לא נכון ועשה נזק לקרקרפת בנוסף, כל זה בשילוב שאני לא בן אדם רגוע ביסוד.
נתנו לי את זה.


אלה צילומי המיקרו שלי, אתם יכולים לראות לבד את כל מה שאמרתי.
צילומי הראש שלי, ואני לא מאמינה שאני משתפת את זה, אבל אם זה יעזור לעוד מישהי אחת לא לבכות וללכת כל החיים עם שיער אסוף וכובע עשיתי את שלי.
תראו את הקרחות, את השיער שכמעט ולא שם.
אני לא מהאנשים שמצטערים על הרבה דברים, אבל אני מצטערת שלא הלכתי אליהם לפני שאיבדתי ככ הרבה שיער.
אחרי שסיימתי את הצילומים ואת האבחנה שקיבלתי, נקבעו לי טיפולים בהתאם.


אני צריכה להגיע פעם בשבועיים לתקופה של חצי שנה (עשרה טיפולים) לטיפול אינטנסיבי במרפאה ע"י מטפלת קבועה שקיבלה את התיק שלי, במקרה שלי קתרינה המדהימה וההורסת!
שם כל טיפול ינקו לי את הקרקפת, יותר נכון יקרצפו לי אותה.
עם פילינג ומברשת בשביל לנקות אותה בצורה מושלמת ולתת לחומרים שאני אפרט בפוסט הבא עליהם, לעבוד ולחדור יותר טוב לשורש השערה ולהזין אותה מבפנים.
אחרי הקירצוף,קסדת אדים חצי שעה עם החומר שאיתו קורצפתי, לאחר חצי שעה של אידוי :)
אני מקבלת מהמטפלת שלי עיסוי קרקפת להמרצת הדם ועיסוי כתפיים עליונות הפעולה נועדה להמריץ ולדייק אותה בעזרת תנועות מסוימות בנקודות מסוימות.
לאחר העיסוי עוברים לחפיפה בשמפו מותאם ומרכך, מסרקים אותי ומייבשים את השיער.
אבל... וכאן האבל. 

הטיפול במרפאה הוא טיפול מאוד אינטנסיבי מאוד אגרסיבי אבל הוא נעשה פעם בשבועיים.
מה בינתיים אתם שואלים?
כאן באה המחוייבות שלנו ,האחריות האישית שלנו ופה לדעתי האישית, מתקיים הפיתרון האמיתי.
כל מטופלת מקבלת הביתה ערימה של מוצרים לטיפול ביתי שיעשה על ידה.
אני קיבלתי הדרכה והדגמה של מה בדיוק אני צריכה לעשות בבית.
קיבלתי הוראה לחפוף יום כן יום לא, כבר התחלתי לבכות.
אמרו לי לקנות מסרק רחב שיניים להסתרק כל יום, הבכי התגבר.
כל יום של חפיפה אני אמורה למרוח את אותו קרם טיפולי ולעשות לעצמי פילינג עדין בקרקפת, לשבת חצי שעה עם החומר על השיער,לחפוף פעמיים עם השמפו שלי במיים חמים בשביל לפתוח את הנקבוביות ולעסות את הקרקפת תוך כדי לפחות 3 דקות להמריץ את הדם.
מרכך אך ורק על הקצוות של השיער, ולסיים את כל זה בשטיפה של מיים קרים בשביל לסגור חזרה את הנקבוביות.

לאחר מכן לייבש את השיער עם מגבת, למרוח סרום על בסיס חלבון ולסרק עם אותו מסרק רחב שיניים מקצוות השיער מעלה.
אחכ לייבש עם פן על חום כמה שיותר נמוך כמה שיותר מרוחק מהשיער אבל לדאוג שהשיער יהיה יבש לגמרי.
כל התהליך הזה לקח לי בהתחלה בין שעה לשעה וחצי, לקראת הסוף זה צומצם לחצי.
המיומנות שלי במריחות ובתנועות הפכה להיות מדויקת מאוד.
לא חיפפתי ולא שכחתי ואפילו בימים הכי עמוסים שאני מתה גמורה עייפה בלי כוח לנשום עשיתי טיפול ערב.
היום היה לי הטיפול האחרון.
ואני רוצה לחלוק אתכם את התוצאה של לפני ואחרי ולתת לתמונות לדבר בשמי, כי תמונה אחת שווה מיליון שערות שנשרו לי!
אלה בדיוק אותם איזורים שצולמו ביום הראשון בטיפול הראשון שלי.





בכוונה ביקשתי מהם שיכינו לי תמונות של לפני ואחרי, כי ידעתי שאני הולכת לכתוב על זה והרבה שאלו אותי אם זה באמת עובד.
שערות של אוקטובר לעומת שערות של היום, ממש היום.
שחורות יותר, עבות יותר, הקרקפת נקייה ולא מלאה פקקים, הצפיפות, אין קרחות יש צמיחה חדשה שמביאה לי תסעיף מצד אחד כי יש לי חישמולילים, או שמואלים, או חלליות, או שוונצים כל אחד יש לו שם אחר לזה.
יש לי כתר שלם של צמיחה חדשה שהיא עבה ובריאה פשוט לא באותו אורך של שאר השיער, בינתיים :)
למדתי לאהוב להסתרק, אני לא בוכה במקלחת.
כבר חודשים שאין לי נשירה, היא בעצם הפסיקה לגמרי אחרי 5 טיפולים ו
ראיתי צמיחה חדשה מהירה אחרי 7 טיפולים.




קיבלתי אישור לצבוע ולהסתפר אז אני עכשיו מפליגה בדמיונות של מה לעשות עם השיער החדש והבריא שלי.
אני ממשיכה עם השיגרה שלי בבית, כי אני חושבת שזה מה שעושה את ההבדל וכמו לצחצח שיניים אני יודעת שזה יהיה איתי כל החיים.
אני באמת מאמינה שזה יכול להיות פתרון למי שלא מצאה אותו במקום אחר.
חייבת לציין שזה לא זול בכלל אני שילמתי קרוב ל 6,000 שקל על סדרה של עשרה טיפולים. 
אבל לא הייתי אומרת לכם שזה שווה כל שקל אם זה לא היה ויש פה הרבה שקלים.
השירות מעולה,הטיפול אישי נעים ויש תוצאות.
אפילו לסקפטית כמוני קשה להתווכח ששואלים אותי כמעט כל יום "מה עשית בשיער הוא נראה נהדר".
מודעת לזה שאולי לא תרצו להשאיר שאלות בפומבי, אני הכי מוכנה לקבל את כל השאלות שלכן בפרטי. אתן יודעות איפה למצוא אותי.
ועד אז אני אהיה כאן כמו תמיד, שמה עין בשבילכם.


20 תגובות:

  1. תודה רבה על הפוסט הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך שקראת :) שיהיה שבוע מדהים!

      מחק
  2. פוסט נהדר!
    ממש השכלתי בזכותך!
    פעם הייתה לי בעיה כזו ואני ממש מבינה לליבך אבל למזלי זה עבר לי מעצמו.
    אני באמת חושבת שבאיזשהוא שלב בחיים כדאי לספק לעצמך טיפול כזה גם אם אין נשירה אלא פשוט לפתח שיגרת טיפוח בריאה לקרקרפת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מודעת לזה שיש הרבה נשים שיש להן בעיות דומות ואולי מתביישות או לא חושבות שאפשר לטפל בזה.. ונכון כמו כל דבר אחר חייב שיגרה טיפוח גם לשיער, אנחנו הרי עושות את זה לעור הפנים שלנו, ציפורניים אז חייב גם לשיער.

      מחק
  3. וואו. איזה כיף לקרוא שנמצא פיתרון לבעיה שלך. מאוד התבאסתי לקרוא את תחילת הפוסט.
    כל כך מבינה את הדאגה שלך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, עכשיו את מבינה כמה חשוב לי למצוא עוד פתרונות נוספים להמשך התהליך שלי. עכשיו רק להתגבר מפוביית הספרים שלי ואני אהיה בסדר :)

      מחק
  4. קודם כל - אני שמחה שפתר לך את הבעיה
    שנית - את אלופה שאת ככה משתפת עבור אחרות
    <3

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל זה כותבת.. בשביל שנשים אחרות שאולי לא יודעות מה לעשות עם הבעיה... וחושבות שאין מה לעשות. שידעו שיש מה לעשות!

      מחק
  5. שאפו על הפוסט הכנה ככ. אני לא מכירה משהי שלא סובלת מקצת נשירה, והפחד מזה הוא עצום. גם אצלי. השיער נושר, השיער ככה, נמנעת מלחפוף כל יום וכו'. טוב לדעת שהמקום שטופלת בו באמת עובד, כי יש המון פרסומות שלו ואף פעם לא יודעים אם זה אמיתי, בטח בנושא ככ חשוב! שמחה שאת אחרי ואת יודעת איך לטפל.

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק בגלל זה נמנעתי מכל המקומות האלה, פחדתי שיעשה יותר נזק. ואני באופי שלי סקפטית בטירוף. אבל כן אני עכשיו יודעת על מי להמליץ ברגע שאני שומעת שלמישהי יש בעיה דומה.

      מחק
  6. פוסט חשוב שיעזור לכל כך הרבה נשים שמתביישת להודת בבעיה ולא מוצאות פתרון. את נפלאה ואמיצה ואני כל כך שמחה לקרוא את הפוסט הזה. חיבוק אהובה ❤️

    השבמחק
  7. היי, שמי נטלי. קראתי בשקיקה את הפוסט, בתור מטופלת בהייר קליניק, היה מעניין לקרוא. בכל משפט שכתבת ראיתי את עצמי. אני הגעתי להייר קליניק עם קרחות וסבוראה נוראית שנגרמה עקב לחץ נפשי לאורך הרבה שנים. הסבוראה חזקה את השיער, השורשים נעלמו, השיער לא החזיק מעמד בתוך הרקרפת ונשר בכמויות אדירות. בגלל שהקרקפת היתה מלאה בשכבה חונקת של סבוראה השיער החדש לא יכל לצמוח. ככה התחלתי להקריח ושיער שעוד נשאר נראה נורא. הגעתי להייר קליניק בעקבות הפרסומות ברדיו. עברתי את אותו התהליך כמוך, התוצאות היו מהירות להפליא, אחרי טיפול ראשון הסבוראה פחתה ב50% ואחרי עוד כמה טיפולים הקרקפת.שלי היתה בריאה ונקיה. התחלתי תהליך של חיזוק שיער והצמחת.שיער חדש, והיום אחרי שנה של טיפול מסור של מטפלת שלי והתמדה שלי בבית יש לי רעמה יפה של תלתלים. אפילו לבעלי לא אכפת מעלות הטיפולים ותכשיטים חחחחח, הרי הם לא זולים בכלל, הוא נהנה מראות אותי עם שיער יפה

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע, עשית לי ממש דמעות בעיניים, מי שאין לה את הבעיה הזאת לא מבינה מה הביג דיל.. הייתי שונאת לשמוע "זה רק את רואה" או לחילופין "אין מה לעשות" אבל כן, המקום נהדר המטפלות מקסימות ובהתמדה וזאת מילת הקסם.. זה עובד! שמחה בשביל שתינו :)

      מחק
    2. כמו שמטפלת שלי אומרת, השיער זה הכתר לראשה של אישה.

      רק עכשיו שמתי לב שיש לי טעיות מקלדת מצחיקות...
      התכשיטים הכוונה לתכשירים....

      מחק
  8. אני בדיכאון הרבה זמן כי יש לי התקרחות במפרצים אני בחורה שרוצה לעשות החלקה אבל בגלל הבעיות בשיער אני מוותר
    אני לא יודעת אם יש לי נשירה חזקה בעיקר התקרחות ורואים את הקרקרת .

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, דבר ראשון צאי מהדכאון זה רק משפיע עוד יותר רע על המצב של השיער. זה הורמונלי.. אז קדימה לצאת מזה.
      תעשי בדיקות דם קודם כל לשלול בעיה רפואית.
      לכי לרופא עור שיבדוק את הקרקרפת שלך ואם הכל "בסדר" אז תקבעי לך אם את יכולה תור בהיירקלינק תגידי שאני שלחתי אותך, הם יעשו לך בדיקה ואבחון ויגידו לך בדיוק מה לא בסדר.
      אני לא הגעתי למצב של קרחות תפסתי את זה שנייה לפני.. אני לא אומרת לך שעכשיו אני מחלפות שמשון אבל הרבה יותר טוב וכן זה יקח זמן כי עכשיו כל השיער שנשר צומח חזרה והכל כרגע לא אחיד :) אבל אני בדרך..
      אלה טיפולים לא זולים אבל אישית חבל שלא עשיתי אותם איך שראיתי שהנשירה שלי חריגה הייתי מצילה לעצמי חצי ראש.
      בהצלחה!

      מחק
  9. הי...
    קוראת רק עכשיו... רק בימים האחרונים נחשפת אלייך. איזה בזבוז של זמן 😉 חושבת שהשמפו והסרום יעשו עבודה ללא הטיפולים בקליניקה? מחפשת להחזיר נפח ולהתחרות בנשיקה, השיער צומח אבל לא מספיק לטעמי.

    השבמחק